środa, 19 października 2016

Ciasto z dwóch kasz

Od dłuższego czasu próbuje i kombinuje z nietypowymi dodatkami do ciast. Poszłam nawet o krok dalej, bo wyczarowałam ciasto na bazie kasz. Co prawda długo się do niego przymierzałam i zastanawiałam się czy faktycznie wyjdzie pomyślnie, ale niepotrzebnie. Prezentuje się całkiem nieźle. Wyglądem przypomina ciasto a'la Rafaello, ale w smaku jest zdecydowanie ciekawszy. 

Potrzebujemy: 

Ciasto
-125 g kaszy kuskus
-łyżka mąki ziemniaczanej
-jajko
-125 ml mleka sojowego
-125 ml wody
-200 g jogurtu naturalnego
-1 łyżka miodu(ogromniasta łycha)
-łyżka malibu
-łyżka masła

Krem
-250 g kaszy jaglanej
-3 szklanki mleka sojowego(super się sprawdzi waniliowe, ale może być też bezsmakowe)
-2 łyżki miodu
-8 g cukru waniliowego
-3 garście wiórek kokosowych


Jak wykonujemy?

Kaszę kuskus zalewamy gorącym mlekiem i wodą z dodatkiem rozpuszczonego w nich miodu(użyłam wody ponieważ chciałam, aby spód nie był przesłodzony, ale spokojnie można użyć pełnej szklanki samego mleka). Przykrywamy na 5 min. 
Gotową kaszę zalewamy jogurtem i mieszamy. Wbijamy jajko, wsypujemy mąkę i dodajemy malibu. Całość blendujemy na gęstą masę.
Gotową masę wykładamy do tortownicy wysmarowanej masłem. Wybierając rozmiar polecam uwzględnić to, że ciasto nie urośnie. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180° i pieczemy przez ok. 30 min.
Zanim zaczniemy robić cokolwiek z kaszą jaglaną należy ją porządnie przepłukać przy użyciu sitka - najpierw zimną wodą, a potem ponownie wrzątkiem. W innym wypadku nie pozbędziemy się smaku goryczki, a co za tym idzie krem będzie charakteryzował gorzkawy smak. Następnie gotujemy ją przez 20min w dwóch szklankach mleka z dodatkiem cukru waniliowego i miodu. Do ugotowanej kaszy dodajemy kolejną szklankę mleka sojowego i blendujemy. 
Na ostudzone ciasto równomiernie wykładamy krem. Posypujemy wiórkami. Wkładamy do lodówki. Osobiście pozostawiłam swój wypiek na całą noc, ale myślę, że 4 godzinki poradziłyby sobie równie dobrze.

Spokojnie można wykonać ciasto w wersji wegańskiej. Wyrzucamy jajko, a miód zastępujemy innym słodzidłem(np. syropem z agawy).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz