niedziela, 18 września 2016

Morning Mood

Nieśpieszne poranki to moja ulubiona część dnia. Bez skrupulatnie, kiedy mam okazję celebruje je. Niestety zazwyczaj tylko raz w tygodniu. Dokładnie tak - RAZ, mimo tego, że przecież poranki są codziennością każdego dnia.
Nie trudno zauważyć fakt, że w XXI wieku nawet najmłodsi żyją w biegu i wszyscy wszędzie biegną. Omijamy wielu ludzi, wiele uśmiechów, wiele szans i cudownych momentów. Szkoda.
Myślę, że warto się zatrzymać.
Niedzielny poranek jest dla mnie wyjątkowy, bo wtedy cała rodzina żyje wolniej. Celebrujemy ją wspólnie - po prostu będąc ze sobą.
Kiedy na śniadaniowe zachcianki mam więcej czasu zawsze robię sobie to co lubię najbardziej - omlet owsiany. Jestem przekona, że to nie tylko mój ulubiony poranny przyjaciel.




Potrzebujemy:
-pół szklanki płatków owsianych
-pół szklanki mleka sojowego
-jajko
-2 łyżki ulubionej mąki lub mondaminu
-łyżeczka miodu
-łyżeczka cynamonu
-dodatki(np. masło orzechowe, dżem, jogurt naturalny, owoce, orzechy)




                                                                 Jak wykonujemy?
Pół szklanki płatków owsianych zalewamy połową szklanki podgrzanego w mikrofali mleka sojowego i pozostawiamy do napęcznienia. Po odczekaniu wbijamy jajko i mieszamy. Dosypujemy 2 łyżki mąki, łyżeczkę cynamonu, łyżeczkę miodu i ponownie mieszamy. 
Osobiście w zależności od dnia i kaprysu dodaje do środka przeróżne dodatki: masło orzechowe, orzechy, słonecznik, siemię lniane, przeróżne owoce, a czasem nawet i ulubioną marchewkę. 
Rozgrzewamy patelnie posmarowaną olejem kokosowym i smażymy  na każdej ze stron 3-5min. Pomoc pokrywki przy smażeniu jest konieczna, jeśli nie chcemy jeść omleta w 10 częściach. ;)

Przyjemnej i spowolnionej niedzieli!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz